Klantencase
Webteksten & e-mailmarketing – The honeymoon planner
De website van Evi van The honeymoon planner trok heel wat bezoekers. Toch leverde die in verhouding weinig kennismakingsgesprekken op. Een trend die totaal niet matchte met haar Instagramaccount. Want daar slaagde ze er wel in om haar volgers warm te maken voor haar aanbod. Meer nog, wie ging voor een kennismakingsgesprek werd 9 van de 10 keer ook echt klant. Aan haar aanbod lag het dus niet, zoveel was zeker. Maar waarom converteerde haar website dan niet? Met die vraag kwam ze bij Mint Copywriting terecht. Aangevuld met: kan jij ervoor zorgen dat ideale klanten wél doorklikken?
Benieuwd naar het traject dat Evi met Mint Copywriting aflegde? Lees vooral verder.
Spring je liever meteen naar de webteksten die ik voor haar schreef?
Strategie & focus
Wat me meteen opviel, was dat Evi op haar website geen enkele vakantiebestemming vermeldde en dat ze verschillende doelgroepen aansprak:
Verloofden
Jonge koppels die de reis van hun leven wilden plannen
Oudere koppels die hun jubileum wilden vieren met een unieke vakantie
Hoewel zij allemaal baat hebben bij haar expertise en ze de vijver waaruit Evi kan vissen groter maakten, deden die 3 doelgroepen meer kwaad dan goed. Want hoe kan je gericht communiceren als je tegen mensen praat die allemaal in een andere levensfase zitten? Mensen die verschillende noden, bezorgdheden en wensen hebben? Wel, het antwoord is heel eenvoudig: dat kan je niet.
Evi sprak dus tegen iedereen en bereikte zo niemand. Om daar verandering in te brengen en een straf plan van aanpak op te stellen, planden we een strategiegesprek in. We doken in de diepte en kwamen tot 2 belangrijke besluiten:
De focus ligt voortaan op 1 doelgroep, namelijk mensen die op huwelijksreis gaan
De vakantiebestemmingen waarin Evi gespecialiseerd is, verdienen een plek op haar website
Door onze pijlen enkel op verloofden te richten, kunnen we optimaal inspelen op de dingen die hen bezighouden. Daardoor voelt het voor hen alsof Evi rechtstreeks tegen hen spreekt en herkennen ze zichzelf in haar teksten. Het zorgt voor een klik, die hen dat kleine duwtje in de rug geeft om met Evi in zee te gaan.
Waarom vakantiebestemmingen toevoegen? Omdat ze tonen waar Evi’s expertise ligt. Natuurlijk kan ze ook reizen plannen naar andere plekken – en als je het haar vraagt, doet ze dat ook – maar het geeft je een beeld van waar ze zich dagelijks mee bezighoudt. Bovendien geeft de vermelding van specifieke bestemmingen inclusief een woordje uitleg de lezer goesting om op vakantie te vertrekken.
Converterende websiteteksten
Nu dat helder was, was het tijd om de websiteteksten onder handen te nemen. De oude gingen in de prullenbak en ik startte from scratch. Het resultaat? Websitepagina’s die verloofden doen snakken naar die once in a lifetime experience uitgestippeld door Evi en die ervoor zorgen dat de kennismakingsgesprekken voortaan vlot binnenstromen. Dat maakte mijn favoriete honeymoon planner meer dan happy.
Duik in de webteksten van The honeymoon planner
Homepagina
Huwelijksreizen
Bestemmingen wereldwijd
Bestemmingen binnen Europa
Cadeaulijst
Contact
E-mailmarketing
Enkele maanden nadat de website op punt stond én converteerde, klopte Evi opnieuw aan bij Mint Copywriting. Of ik een e-mailfunnel wilde uitdenken en uitwerken. Ik vertrok van haar gratis weggever en schreef 6 mails waarin de ontvanger niet alleen Evi leert kennen, maar ook tips krijgt en warm gemaakt wordt voor een samenwerking met The honeymoon planner. Hoor je bij Evi’s doelgroep? Oordeel dan zelf maar of dat gelukt is. 😉